ענת אביב: חפץ מעבר

חפץ מעבר

היום אני מתרגשת במיוחד לארח את ענת אביב בפוסט מיוחד על חפץ מעבר.
ענת היא יועצת משפחתית-זוגית ומדריכת הורים.

נעים מאד, שמי ענת אביב

ואני נשואה באושר ואמא לשלוש מתבגרות :) 
מדריכה הורים, מומחית בגיל הרך, הורות לתאומים (שלי בנות 20), מערכות יחסים במשפחה וגמילה לילדים "גמולים" (הכוונה לגמילה שהסתבכה ומתסכלת את כל המשפחה).
בשבע השנים האחרונות עזרתי למשפחות רבות לשנות את איכות החיים שלהן בבית, ליצור את המשפחה שחלמו עליה בתהליך קצר, ממוקד ופרקטי.
אני עובדת באופן פרטי, מעבירה הרצאות לועדי הורים ומקומות עבודה גדולים (קבוצת "פוקס" למשל), סדנאות לקבוצות וליווי אונליין.
ענת אביב

מה זה חפץ מעבר?

חפץ מעבר הוא שם כולל לשמיכי, חיתול, בובה או כרית שמהווים עבור התינוק שלנו מקום של בטחון ורוגע, מין שלוחה של ההורה כאשר הוא נעדר.

איזה תפקיד משרת חפץ המעבר?

ברגעים מאתגרים, פרידה, עייפות ושינה, שינוי רגשי או געגוע להורה, חפץ מעבר שנגיש ומחובר לתינוק\ילד מאפשר לו לווסת את הרגש, להרגיע את עצמו באופן עצמאי ולהרגיש בטוח.
חפץ זה בעצם מלווה את התינוק במעבר מתלות מוחלטת בהורה לעצמאות שמותאמת לגילו.
לרוב החשש שלנו ההורים הוא מתלות בחפץ המעבר, אך עבור התינוק\ילד החפץ מאפשר לו להרגיע את עצמו ללא נוכחות ההורה, ונותן לו תחושת עצמאות.
חפץ מעבר

האם כל הילדים נקשרים לחפץ מעבר? באיזה גיל נקשרים לחפץ מעבר?

לא.
כ 70% מהילדים נקשרים לחפץ מעבר, לרוב סביב גיל חצי שנה – שנה, וייפרדו ממנו בגילאי הגן.
ילדים אחרים ייפרדו מהחפץ בשעות היום אך עדיין יזדקקו לו בשעות הלילה.
כאשר קיים צורך בחפץ מעבר לאחר לגיל 7,8 כדאי לבדוק אם קיים קושי רגשי כלשהו שמעודד את הצורך.

הילד לא מרשה לנו לכבס את חפץ המעבר, מה עושים?

חפץ מעבר נבחר ע"י הילד. אנחנו יכולים להכיר לו אפשרויות "נוחות" עבורנו, להציע לו בזמני רוגע את הטטרה\בובה עם ריח ההורה וליצור לילד קישור חיובי, אך רק הילד נותן לחפץ את המשמעות המיוחדת שלו.
אני ממליצה לרכוש מוצרים מקבילים- 2 בובות זהות, חיתולי טטרה מודפסים ושונים מהשאר, ולערוך החלפות סמויות במיטה, כך מתאפשר לנו לכבס באופן קבוע את החפץ ולא ליצור ריח ספציפי.
במקרה בו לא הצלחנו, לשבת עם הילד, להסביר לו שחייבים לכבס, להיות אמפתיים לקושי שלו, לחבק, ואז לכבס איתו את הבובה\חפץ בשיתוף פעולה, לתת לו להיות שותף, לייבש במייבש שיער או בשמש, בטוח ראיה שנותן לילד תחושה של בטחון.
חפץ מעבר, שמיכי

חפץ המעבר שלנו אבד, מה עושים?

בהנחה שיש לנו רק אחד כזה, מדובר באובדן אמתי של הילד. חשוב להבין שהחפץ הזה הוא שלוחה שלכם ,ההורים. וכמו בכל אובדן, להציע מידית תחליף לא עובד.
תהיו איתו, תתנו שם למה שהוא מרגיש, תתמללו אותו "אתה ממש עצוב כי X אבד? אני יודעת, זה באמת עצוב"
או "אני רואה שקשה לך להירגע בלי X בוא לחיבוק, אני רוצה לעזור לך",
ולפי גיל הילד לדובב אותו ולאפשר לדבר על הרגש השלילי שמציף אותו, מבלי לפחד שזה יעצים את התחושה. כשילד מרגיש רגש ואין לו שם ואפשרות להוציא החוצה, הרבה יותר קשה להרגיע אותו. כשאנחנו מדברים על מה שהוא מרגיש הוא יודע שמבינים אותו באמת.
בבקשה לא לתת תוכחות ולהזכיר שאנחנו אמרנו שזה יקרה...שזה היה ברור שנשכח אותו ברכבת... זה לא תורם לסיטואציה ומוסיף מתח וקושי למצב שגם בלי זה קשה עבור הקטנצ'יק שלנו.
תהיו שם איתו ובשבילו ותתנו לו להירגע....ואז, תשאלו אותו מה הוא חושב שאפשר לעשות? תתפלאו איזה תשובות יהיו לו wink

באיזה גיל הילד נגמל מחפץ מעבר? עד איזה גיל הוא זקוק לו?

אין כאן גמילה. יש כאן פרידה מהחפץ, לרוב הדרגתית ובגילאי הגן.
יש ילדים שיכנסו לגן וישימו את החפץ מידית בתיק ולא יזדקקו לו לאורך כל היום.
אחרים ייקחו אותו לשינה או בעת משבר רגשי. בדר"כ נפרדים מהחפץ בשנות הגן, או נפרדים חלקית וזקוקים לו עדיין בשעות השינה, וזה בסדר. זה נותן להם תמיכה רגשית ובטחון.
חיתולי

האם להרשות לילד ללכת לגן עם חפץ המעבר?

בהחלט. אם הילד מבקש אנחנו מאפשרים, לאחר תיאום עם הגננת.
לגננת תפקיד חשוב בחייו, ולנו חשוב שהיא תהייה חלק מהמערכת שעוטפת את הילד.
בגילאים הקטנים נאפשר ללא הגבלה, וגם בגלאים הבוגרים יותר בתקופת ההסתגלות (שהיא אישית עבור כל ילד!).
כאשר אנחנו מרגישים שלילד נעים ובטוח בגן, ננסה בהדרגה להציע לצמצם את השימוש, למשל בבוקר בזמן הפרידה יחד עם תחנות "תידלוק" במהלך היום, כדי לאפשר לילד יותר חופש פיזי ורגשי למשחק ולחברים.
בגיל שנתיים וחצי-שלוש כבר ניתן לתאם ציפיות עם הילד, להגדיר איתו מראש מתי ואיך ישתמש בחפץ ובהדרגה לאפשר לו יותר חופש.

הילד שלי לא נקשר לחפץ מעבר, האם זה נורמאלי?

אשרייך 😊 נורמלי לחלוטין. יש ילדים שלא זקוקים לחפץ מעבר.
סמרטוטי

מתנות מענת

שיטה אחת שבאמת עובדת! שמרגיעה הרבה ממריבות אחה"צ וממזערת את מאבקי הכוח עם הקטנים שלנו.
ואם אתם מרגישים ש...
גמילה מחיתולים מלחיצה אתכם, שאתם לא יודעים מאיפה להתחיל, שכולם סביבכם כבר החלו: מוזמנים לאתגר הגמילה של ענת
חפץ מעבר בובה

רוצות לדבר עם ענת?

תוכלו לעשות זאת בדרכים הבאות:
בטלפון - 054-4529674 או בפייסבוק
 
תמונות: אנה דולקין

באתר זה תוכלי למצוא מגוון מוצרי חפץ מעבר כאן.
נשיקות לירון
HappyLI הינו אתר השייך לבעלי העסק והמותג HappyLI ע"פ: 36396588 (להלן: "HappyLI")
הגלישה, השימוש והרכישות המתקיימות באתר ע"י כל משתמש מהווה הסכמה ואישור לתנאי תקנון זה.

תנאים כלליים:
האמור בתקנון זה מתייחס באופן שווה לשני המינים, השימוש בלשון זכר הינו מטעמי נוחות בלבד.
1. השימוש באתר, לרבות עריכת הזמנה באמצעותו, מהווה הסכמתך לתנאי תקנון זה.
2. HappyLI הינו אתר אינטרנט המציע למשתמשים בו מוצרים לקניה דרך האתר.
3. השימוש באתר מותנה ללקוח אשר מלאו לו 18 שנים וכשיר לבצע פעולות משפטיות מחייבות. הלקוח הינו בעל כרטיס אשראי ישראלי או בינלאומי תקף.
4. השימוש באתר הינו לצרכים פרטיים בלבד, חל איסור מוחלט להשתמש באתר לצרכים מסחריים, שלא באישור HappyLI.
5. המשתמש אינו רוכש ואינו מקבל זכויות יוצרים כלשהן משימוש באתר או במוצריו, כל העתקה, מכירה ושימוש במוצרי החברה לצרכים שאינם פרטיים מהווה הפרה של זכויות היוצרים של בעלי האתר ו/או העסק.
6. תמונות המוצרים המתפרסמים באתר הינם להמחשה בלבד, יתכנו הבדלים בין התמונות המוצגות באתר לבין המוצרים הנמכרים בפועל. טעות בתיאור המוצר לא תחייב את החברה ולא תהווה עילה לביטול ההזמנה.
7. HappyLI ו/או מי מטעמה לא יהיו אחראים ולא יישאו בכל נזק ישיר, עקיף, תוצאתי או מיוחד שנגרם ללקוח או לצד שלישי כתוצאה משימוש באתר על כל שימושיו או במוצר.
8. טעות סופר בתיאור המוצר אינה תחייב את HappyLI.
9. התמונות המופיעות באתר עשויות לכלול פריטים אשר אינם מוצעים למכירה.
10. כל המוצרים המופיעים באתר HappyLI כפופים לזכויות יוצרים ע"פ חוק.
11. HappyLI רשאית לשנות את תנאי תקנון זה ולעדכן את כל הפרטים המופיעים בו מעת לעת. על כן על המשתמש המבצע הזמנה באתר לוודא ולקרוא את תקנון הזמנות זה בכל הזמנה ולאשרו.

רכישות באתר:
1. הזמנות המבוצעות באתר אינן מאושרות באופן אוטומטי והן תלויות באישור HappyLI על מנת לבצען. אישור HappyLI מותנה בווידוא כל פרטי ההזמנה ואישורם על ידו, זמינות מלאי ואזורי משלוח. HappyLI שומרת על זכותה לסרב לביצוע הזמנה מכל סיבה שהיא עפ"י דין.
2. על מנת לבצע רכישה יש תחילה לבחור מוצר, המוצר יתווסף לסל הקניות, להשלמת תהליך הקניה הלקוח יכנס לסל הקניות וימלא פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי/PayPal לצורך תשלום ומשלוח המוצר.
3. לכל מוצר יוצג "דף מוצר" ובו פרטי המוצר ומחירו.
4. HappyLI רשאית מעת לעת לעדכן את דפי המוצר, להוסיף או להחסיר מוצרים, להסיר מוצרים אשר אזלו מן המלאי וכמו כן לשנות את מחיר המוצר.
5. במידה והעיסקה אושרה תשלח ללקוח קבלה ידנית בתוך המשלוח הכולל את המוצרים אותם הזמין.
6. במידה והעסקה לא אושרה הלקוח יקבל על כך הודעה.
7. מסירת פרטים כוזבים הינה עבירה פלילית והעושה כן צפוי להליכים משפטיים פליליים ו/או להליכים משפטיים אזרחיים.

אספקת המוצרים:
1. אספקת המוצרים תיעשה ע"י חברת שילוח עצמאית ו/או דואר רשום ו/או אמצעי שילוח אחר. אספקת המוצרים תיעשה תוך תקופה שתיקבע על ידי HappyLI בעת ההזמנה ואלו יחולו ממועד אישור HappyLI לביצוע ההזמנה. מובהר כי זמני האספקה הינם זמנים משוערים, יתכנו שינויים בזמני האספקה. HappyLI אינה מתחייבת בשום צורה לזמני אספקה וכל עיכוב שחל שאינו בשליטתה אינו מחייב אותה.
2. אספקת המוצרים כרוכה בתשלום ובאישור ההזמנה על ידי HappyLI אלא אם צוין אחרת בעת תהליך ההזמנה והתשלום. במידה וההזמנה לא תאושר מכל סיבה שהיא והלקוח שילם בעבורה, יוחזר כספו של הלקוח בתוך 30 ימים מיום ההודעה על אי אישור ההזמנה.
3. עלות המשלוח תלויה בסוג המשלוח שבחר הלקוח. תעריפי המשלוח יצוינו בעת התשלום. באם בחר הלקוח משלוח לנקודות איסוף, יישלח אליו URL המציג את נקודות האיסוף הקיימות לבחירתו. המשלוח יישלח לנקודה שיבחר הלקוח.
4. מוצהר על ידי המזמין כי ידוע לו ששירות המשלוחים בעבור מוצרים הנמכרים באתר HappyLI הינו שירות חיצוני, על כן במידה והמוצר לא סופק על פי זמני האספקה המפורטים באתר, על הלקוח לידע את העסק באופן מידי על מנת שיוכל לערוך בירור בעניין. במקרה כזה, אין HappyLI חייבת בכל חיוב בגין איחור באספקה.

ביטול עסקת רכישה:
1. הודעה בדבר ביטול הרכישה מכל סיבה שהיא ע"י הלקוח תהיה בהתאם להוראות פרק ג' לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א – 1981 ובכפוף לכל דין.
2. ביטול הרכישה יעשה מיום ביצוע הרכישה ועד 14 ימים מיום קבלת המוצר. בכל בקשה לביטול הרכישה לאחר שהמוצר כבר נשלח כפוף הביטול לכך שהלקוח יחזיר את המוצר לחברה על חשבונו ובתנאי שהמוצר תקין ולא נעשה בו כל שימוש, הוא באריזתו המקורית, אינו ניזוק ואינו פגום בצורה כלשהי.
3. ביטול עסקת רכישה זו כפופה להוראות סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 (פרק עסקת מכר מרחוק) ובעת הביטול ישלם הלקוח דמי ביטול בגין כל מוצר שהוזמן בגובה 100 ₪ או 5%, לפי הנמוך.
4. בעת ביטול רכישה ובמידה ו- HappyLI ביצעה הזמנה לשליחות עבור המוצר שהוזמן, כספו של הלקוח בעבור השליחות שהוזמנה לא יוחזר.
5. מוצהר ומוסכם בין הצדדים כי במידה והלקוח מחזיר את המוצר באמצעות שליחות חיצונית ו/או גורם אחר ואינו מחזיר את המוצר בעצמו, הוא מעניק ל-HappyLI את שיקול הדעת הבלעדי להכריע האם המוצר ניזוק ואם לאו.
6. באם נפל פגם במוצר שהוחזר בעת הגעתו חזרה ל-HappyLI, הרי שהלקוח מקבל את קביעת HappyLI לעניין זה ובמידה וישנו פגם, כספו של הלקוח לא יוחזר.
7. ביטול הרכישה יתבצע באמצעות משלוח דואר לכתובת הדואר האלקטרוני של HappyLI.

שירות לקוחות:
1. לכל שאלה בכל נושא ניתן לפנות לכתובת דוא"ל של HappyLI: liron.shebs@gmail.com
צוקית 3 ראש העין (בתיאום מראש) 0523576475 (הודעות בלבד).
2. לא ניתן לבצע כל הזמנה דרך כתובת הדוא"ל של החברה, אלא אם נמסר למזמין אחרת באופן פרטני.


HappyLI מתחייבת לשמור על סודיות המידע המועבר ע"י הלקוח ולא לעשות בו כל שימוש ולא להעבירו לגורם אחר אלא לצורכי תפעול האתר בלבד ועל מנת לאפשר את ביצוע הרכישה באתר ולצורכי שמירת קשר עם הלקוח.
HappyLI ומנהלי האתר אינם אחראים לכל נזק מכל סוג שהוא אשר יגרם ללקוח אם מידע כלשהו יאבד או יגיע לגורם עוין.
x

#{title}

#{text}

#{price}